De gids van het Peellandpad, LAW nr. 701

Een beschrijving van het Lange Afstand Wandelpad, nr. 701, tussen 's Hertogenbosch en Roermond met een lengte van 160 km.

Het 'Peellandpad', de 27e in deze serie, wordt uitgegeven door de Stichting Lange Afstand Wandelpaden (SLAW). Het pad is ruim 10 jaar geleden opgezet door de Ollandse Lange Afstand Tippelaars (OLAT) maar komt nu uit onder de paraplu van het SLAW. De nieuwe uitwerking van de route en de uitvoering van de markering is door Olat goed verzorgt. De wandeling is verdeeld in 31 trajecten van 1 tot 10 km, waarbij campings, horeca en het OV bij de route op de kaart zijn vermeld. De wandeling is een doorgaande wandeling maar er kan op twee plaatsen een rondwandeling gemaakt worden. De beschrijving is duidelijk en de route is ingetekend op de topografische kaart, de kaartnummers zijn apart vermeld. Het boek is gezet in een kleine magere letter en past in een jaszak. De toegevoegde informatie is gezet in een kleinere letter. Een aardig detail wordt gevormd door de anekdote van Griendtsveen, waar er twee afvoer kanalen vlak naast elkaar liggen. De Griendtsveners wilden het water van een naburige ontginning niet in hun eigen kanaal ontvangen en afvoeren. Dit gebied geeft je verder een aardige indruk van een oude vervening, veel water en elsenbroekbossen. En dus in de zomer veel stilstaand water en ontelbare muggen. Neem dus een anti muggenmiddel mee.

Dit boek lijkt op de eerder verschenen gidsen van het SLAW. De doelgroep wordt gevormd door wandelaars, toeristen en de bewoners van Brabant en Limburg.

Het Peellandpad
SLAW, 1977